Från lågkonjuktur till ett leende

Jag har konstaterat att jag inte vart en av de "lyckliga" som fick en praktikplats.
Men, efter en del tänkande kom jag fram till att, nej, det gör inget, jag gör något bra av det i alla fall. Fastän jag vart ledsen och aningen nedstämd.

Jag ska istället läsa trevliga distanskurser som kanske eventuellt kan leda till en påbyggnad på min nuvarande utbildning.

Se, man kan vända på en lågkonjuktur hos en person till att få världen inte känns lika hård och kall..
Fast, det är ju lite kallt ute idag.

Jag förstår de som ger upp sökandet av en praktikplats, att få nej efter nej är inte direkt upphetsande.
Men tänk såhär:

Om en arbetsgivare får in 500 ansökningar till 5 lediga tjänster, ska den personen gå igenom 500 CV innan han/hon bestämmer sig.
Tja, absolut kan de göra det, men det är kanske troligare att de går igenom CV:n tills de hittar en kvalificerad person och resterande CV som inte blivit lästa...tja, de får söka sig till andra tjänster.

Sätt er själva i en arbetsgivares situation, de har det som yrke, men det är bra påfrestande ibland kan jag tänka mig.


Så deppa inte, jag gör absolut inte det.
Livet är tok för kort för att deppas över.
Var glad, för när du väl får en praktikplats så kan du utföra ett ännu bättre arbete, för att du verkligen är "taggad" för det.

Utav ett positivt tänkande i livet är det svårt att vända på ett upponervänt leende.
Så tänk positivt och le istället, det kommer att kännas bättre.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback