Makaronilåda á la Sara

När det är tentaperiod hinns det inte med riktig matlagning, tror vissa.
Men så fel de kan ha!

Jag och sambon åt makaroner och köttfärs med svamp ch lök för några dagar sen och det vart ju mängderav makaroner och köttfärs kvar.

Det passade ju bra till makaronilådan idag då.

Jag passade på att ha i lite extra svamp och bacon.

Såhär går det till :)

  • Skär upp ett paket bacon och stek det, utan olja
  • Skiva upp svamp, mitt fall champinjoner, och stek det tillsammans med bacon. (Burksvamp funkar prima!)
  • Jag blandade i köttfärsresterna i baconsvampblandningen
  • 4ägg och ca3dl mjölk blandas, salta och peppra efter smak. Jag hade även lite dragon i det, mumma:)
  • Lägg upp lite makaroner i en osmord ugnsform.
  • Häll i den stekta röran
  • Häll i äggblandningen
  • lägg på det sista av makaronerna
  • Skjuts in i ugnen!
  • ca 175-200 grader i 30-40min.

Kött och svamp blandningen


Äggblandning och makaroner


Lägg upp allt fint i formen och häll på lite äggblandning


På med sista lagret makaroner


Såhär blev den efter 30min i ugnen på 200grader.
Äts med ketchup eller sweetchili :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback