Pasta Carbonara a la smal variant

Idag blev det pasta Carbonara till lunch.
Killen föreslog det och ja, så vart det :)
Jag var hungrig och alla ingredienserna fanns hemma.

Vi gjorde den med det som fanns hemma, en lättare variant än den som serveras på restaurangen, perfa för den som tränar inför beach 2011 ;)


1st gul lök
2st ägg
1 pkt bacon
5dl Milda matgrädde 4% (2pkt)
100g ost, 10-17%
Spagetti för 4 pers.

Hacka lök och skär bacon i bitar.
Blanda ägg, grädde och ost i en bunke för sig.
Peppra och salta efter smak.

Koka upp vatten, i med spagettin.
Stek lök och bacon tills de får en fin färg.

Häll av vattnet från spagettin och blanda i bacon och lök.
Rör om! :)

Blanda nu i vätskan(ägg, grädde och ost) och rör om ordentligt!

Servera med lite sallad och lite ketchup. :)
Det blir mumma!


Klicka
HÄR för receptet!

Kom ihåg att mitt recept och den på recepten.se skiljer sig lite, jag använder aningen lättare produkter än vad som anges på deras sida. Så vill du ha den smalare följ mitt, den fetare, följ deras!:) Just so you know!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback