Sara och Samuel har förlovat sig

Jag glöde uppdatera bloggen, men det kändes viktigare att stanna i verkligheten.

Jag och Sompa förlovade oss 101010

Under en längre tid hade jag gått runt och tänkt på hur livet skulle vara och hur den kommer att se ut. Ville jag ha någon förändring eller kändes det här rätt.

Jo, det kändes rätt, mer än rätt. Jag ville vara med och skapa vår framtid och jag bestämde mig.

Jungfrutur med vår nyinköpta båt, dagen då vi skulle åka hem bestämde jag mig.

Vi satt i aktern och pratade om allt möjligt, då klämde jag in den frågan, "ska vi förlova oss?". Visst att jag gillar gullegull och romantik, men jag kände mig faktiskt varken eller just då.

Tanken att bli nekad snurrade runt i huvudet.
Sompas ögon blev stora, han funderade, övervägde kanske och sa "ja det är klart att vi ska förlova oss"

Den 121010 beställde vi ringarna, från Titanringar.com

Otroligt fina ringar ska jag säga, vi vart helnöjda.

Tanken om varför vi valde just titan var ju lite, vi ville inte ha gult guld, inte silver och vitt guld var tok för dyrt och dessutom är dessa metaller repvänligare än titan. Titan är lättare än lätt, motståndskraftig mot repor, alt skador i ren allmänhet och dessutom kostade de inte ens häften så mycket som vitt guld.

Vi följer traditioner till det mesta, i alla fall högtidstraditioner, men sådana hära så följer vi nog vår egna.
Titan vart vår kärleksmetall.


Sompa som var så söt och varnade mig i förväg, "bli inte ledsen om ajg inte har på mig den jämnt, jag har aldrig haft handsmycken tidigare".

Idag säger han att det känns konstigt utan.

Det är lite sött faktiskt.

Jag älskar dig Samuel!

Kommentarer
Postat av: Mallanmamma

Gulligt inlägg =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback