När vardagen inte går ihop fastän semestern står och rullar tummar i hallen.

Nu var det två månader sedan jag gick på sommarlov från KTH.
Vänta, när jag tänker efter närmar det sig 2,5 månad till och med.

Alla dessa klagande studenter om hur kort lov är, pyttsan! Det står jag emot. Sånt skitsnack.
Sverige har ett alldeles utomordentligt bra system för oss studenter, sen att vi klagar på CSN dag ut och dag in har jag till viss del förståelse för, men samtidigt tycker jag att det är fel.


Vi får pengar för att studera! Vi FÅR pengar!

Hade det varit i Kina får vi snarare punga ut en livsbesparing för att kunna gå i en fin skola, om ens det.
Sluta klaga för fan!

Jag har insett att klaga inte hjälper alla gånger fastän mitt motto många gånger har varit " att klaga gör en lyckligare"  :P




Vilket fall som helst måste jag plugga inför mek tentan nu, omtentan är den 23 auguti och jag har snarare börjat glömma allt från senaste tentan. Jag var 1 poäng från komplettering och jag har ännu inte fått hämta ut min tentamen pga semster bland alla anställda på KTH. suck.

Vi får väl se, kanske finns det ännu hopp om komplettering. Eftersom jag ännu inte har hämtat ut tentan har jag då inte godkänt rättningen, vilket ska vara en trygghet för mig som student. Vi får väl se om Haninge KTH anser det eller om det bara blir "NEJ"!




Trots denna långa sommarlov så har jag inte hunnit med allt jag vill göra, konstigt nog.

Mest har det bara blajats hela dagarna, med Brumma :P

Jag borde ta itu med saker och ting, speciellt när skolstarten närmar sig. Buhu.

Men samtidigt längtar jag efter att få börja skolan.

På tal om det, ska kolla upp om det finns kurser jag får tillgodoräkna :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback