Ibland orkar man bara inte med någonting, idag är det just en sådan dag! Men ändå ska jag tillaga en lyxmiddag med fräsch sommarsallad och laxtournedo.

Ack och ve, hur ska jag orka ta mig upp ur sängen?
"Yes, jag lyckades"

Borsta tänderna, ta på mig en klänning, äta lite frukost, gå ut med Brumma och fara till doktorn!
Men det visade sig att jag och hon missförstod varandra helt så det vart inget besök.

Risken är ju stor att jag inte åker tillbaka dit igen.
Jag bor i Täby och de finns i Stuvsta.

Enda anledningen till att jag gick där var för min underbara läkare som tyvärr bytte tjänst oh flyttade till Kalmar.
suck och återigen suck!



Dagen blev ju inte direkt bättre med att jag kände mig trött och hungrig vid kl 11.

Nåja, åka och boka tårta, mot City Gross.

Drottningtårta 14-16 bitars och princess 10-12bitars.
Det får räcka :)

Inget svullande för folket på lördag inte.


Handla middag, och ikväll blir det:

Laxtournedo, görs såhär:

Frysta laxfiléer (billigast)
Philadephia, vitlök med örter eller svartpeppar, minsta förpackningen (räcker till 4 filébitar)
Cremefraiche (går bra utan också)
Vitlöksklyftor (efter smak)


Snitta mitt på laxfiléerna så att man får en liten urgröpning, fyll den med röran (philadelphia, vitlök och creme fraiche samt kryddor)

In i ugnen på ca 175-200grader i ca15-20min, helt beroende på ugn.

under tiden så tänker jag göra en fräsch sallad bestående av: ruccola, baby plommon tomater, gurka och några stackars salladsblad.

Ska fuska till mig en god dressing med hjälp av påsdressingarna som säljes, idag blir det nog en italiensk dressing.

Halva vatten och halva olja sen i med pulvret och så blanda!

lyxmiddag mitt i veckan.

Jag tänker inte dricka vitt vin till det här, utan idag blir det staropramen 3,5%. :)

Kalla och härliga!

Så, voila, en lyxmiddag under 100kr!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback